Pár obecných pravd.
19. 1. 2007
4 válce
mají třepotavý běh (oproti 6válcům), později problémy s hydraulickými zdvihátky (oprava kolem 10k), spotřebu kolem 7-8litrů, malou dynamiku a zvuk
316i-318i slouží jen k přepravě z A do B, cokoliv do nich investované ve formě tuningu/vylepšení okamžitě ztrácí cenu při prodeji, jako tunerský základ nesmysl, jednoduchá malá kulatá koncovka výfuku, neventilované kotoučové brzdy vpředu/bubny vzadu, rozvody řemenem.
318iS je sportovní varianta (16v hlava, písty ostřik olejem, laděné nerez svody, proměnná délka sání), rozvody hnané řetězem (bez údržbové), je třeba víc točit, vylítané motory berou olej. Sériově lepší výbava, kotoučové (vpředu ventilované) brzdy i vzadu, sportovnější podvozek (pružiny+stabilizatory), oválná koncovka výfuku.
-6 válce
mají sametový běh, výtečný zvuk, spolehlivost a rozumnou spotřebu (8-9 kombinovaná, město 10-12 litrů), problémy mohou být s volnoběhem (zakarbonovaný volnoběžný ventil-vyčistit) nebo škubání při zatížení a houpání na volnoběh (váha vzduchu-vyměnit 5-10k či opravit), lambda sondy (univerzál Bosch kolem litru), zřídka Vanos.
320i nabízí podstatně lepší zvuk a kroutící moment (než by se zdálo vůči papírově podobnému iS), ale stejnou spotřebu jako výkonnější verze, verze s Vanosem nepřináší nic radikálního, větší oválná koncovka výfuku.
325i je výborný poměr cena-náklady na provoz-výkon, motor má litinový blok, verze s Vanosem (lze rozeznat díky bouli vpředu na hlavě na krytu ventilů) má lepší průběh momentu a spotřebu (verze bez Vanosu má zase ostřejší vačky a jde ihned za plynem), dvojitá kulatá koncovka výfuku, litinové svody do jedné trubky s katem a 1x lambdou, pak opět do dvou větví.
323i znamená objem 2,5 litru, novou generaci motorů s hliníkovým blokem, singl Vanosem a nižší spotřebou, v této variantě je snížen výkon ve prospěch točivého momentu a zaplnění mezery v nabídce modelů. Auta jsou obecně dražší, novější a s výbavou, která i zahrnuje ASC (antihrab- škrtí přívod vzduchu motoru + brzdí jednotlivá zadní kola) a digitální klimu, kde odchází ovládací panel (lze levně opravit výměnou kondenzátoru v ovládacím panelu). Jednoduchá velká koncovka, svody s 2x lambdou pak do jedné trubky.
328i podobny výkon jako 325i, ale vyšší točivý moment z něj dělají výborný kultivovaný motor, pokud neřešíte povinné ručení (imho nesmysl). Dvojitá koncovka (pravá má pneumatickou přívěru) výfuku, svody (novější modely nerezové-krátké, neladěné) s 2x lambdou, dvě samostatné větve potrubí.
mají třepotavý běh (oproti 6válcům), později problémy s hydraulickými zdvihátky (oprava kolem 10k), spotřebu kolem 7-8litrů, malou dynamiku a zvuk
316i-318i slouží jen k přepravě z A do B, cokoliv do nich investované ve formě tuningu/vylepšení okamžitě ztrácí cenu při prodeji, jako tunerský základ nesmysl, jednoduchá malá kulatá koncovka výfuku, neventilované kotoučové brzdy vpředu/bubny vzadu, rozvody řemenem.
318iS je sportovní varianta (16v hlava, písty ostřik olejem, laděné nerez svody, proměnná délka sání), rozvody hnané řetězem (bez údržbové), je třeba víc točit, vylítané motory berou olej. Sériově lepší výbava, kotoučové (vpředu ventilované) brzdy i vzadu, sportovnější podvozek (pružiny+stabilizatory), oválná koncovka výfuku.
-6 válce
mají sametový běh, výtečný zvuk, spolehlivost a rozumnou spotřebu (8-9 kombinovaná, město 10-12 litrů), problémy mohou být s volnoběhem (zakarbonovaný volnoběžný ventil-vyčistit) nebo škubání při zatížení a houpání na volnoběh (váha vzduchu-vyměnit 5-10k či opravit), lambda sondy (univerzál Bosch kolem litru), zřídka Vanos.
320i nabízí podstatně lepší zvuk a kroutící moment (než by se zdálo vůči papírově podobnému iS), ale stejnou spotřebu jako výkonnější verze, verze s Vanosem nepřináší nic radikálního, větší oválná koncovka výfuku.
325i je výborný poměr cena-náklady na provoz-výkon, motor má litinový blok, verze s Vanosem (lze rozeznat díky bouli vpředu na hlavě na krytu ventilů) má lepší průběh momentu a spotřebu (verze bez Vanosu má zase ostřejší vačky a jde ihned za plynem), dvojitá kulatá koncovka výfuku, litinové svody do jedné trubky s katem a 1x lambdou, pak opět do dvou větví.
323i znamená objem 2,5 litru, novou generaci motorů s hliníkovým blokem, singl Vanosem a nižší spotřebou, v této variantě je snížen výkon ve prospěch točivého momentu a zaplnění mezery v nabídce modelů. Auta jsou obecně dražší, novější a s výbavou, která i zahrnuje ASC (antihrab- škrtí přívod vzduchu motoru + brzdí jednotlivá zadní kola) a digitální klimu, kde odchází ovládací panel (lze levně opravit výměnou kondenzátoru v ovládacím panelu). Jednoduchá velká koncovka, svody s 2x lambdou pak do jedné trubky.
328i podobny výkon jako 325i, ale vyšší točivý moment z něj dělají výborný kultivovaný motor, pokud neřešíte povinné ručení (imho nesmysl). Dvojitá koncovka (pravá má pneumatickou přívěru) výfuku, svody (novější modely nerezové-krátké, neladěné) s 2x lambdou, dvě samostatné větve potrubí.