4women !
Dalším adeptem na economy run mezi kabriolety je Opel Tigra TwinTop s miniaturní sedmdesátikoňovou třináctistovkou. Asfalt trhat nebude, ale ta báječná spotřeba…
Tigra nikdy neměla ambice stát se zvlášť rychlým sportovním autem, ale rozšíření nabídky motorů směrem dolů dělá z její nové nejslabší verze opravdové startovní auto pro dceru za maturitní vysvědčení.
Její naftový motor má ještě menší objem než má základní čtrnáctistovka a nese označení 1,3 CDTI.
Má výkon 70 koní při čtyřech tisících otáčkách, maximální točivý moment 170 Newtonmetrů produkuje mezi 1750 a 2500 a pochází z Corsy, stejně jako většina techniky Tigry TwinTop. Tigra je s tímto motorem pomalejší než Corsa, na 100 km/h zrychlí za 15,5 sekundy a její maximální rychlost je 167 km/h.
Je jasné, že tenhle model je zamířený na klientelu, pro kterou je spotřeba na jednom z prvních míst. Mimo město se spokojí s přídělem 3,9 litru na 100 kilometrů, ve městě s 5,8 l a průměrně s 4,6 l. Tigra TwinTop 1,3 CDTI je tak nejúspornějším autem s praktickou elektrohydraulicky ovládanou pevnou střechou, která se v jejím případě skládá do šachty mezi interiérem a zavazadlovým prostorem. Nabízí tak nejhospodárnější cestování pod otevřeným nebem.
A nakonec ještě jedna zpráva k tématu. Nejsilnější verze Tigry TwinTop s osmnáctistovkou o výkonu 125 koní, oceněného titulem Kabriolet roku 2004, dostane v základní výbavě sportovní podvozek se silnějšími stabilizátory.